Nieuwe fuiflocatie Keerbergse jeugdverenigingen

maandag, 19 januari, 2015
Sporthal Keerbergen

Nieuwe fuiflocatie voor Keerbergse jeugdverenigingen

Een maand na de beslissing van het Keerbergse gemeentebestuur om GC Den Bussel niet ter beschikking te stellen van de jeugdverenigingen, heeft Schepen van Jeugd Maria Verschoren (CD&V),  zoals beloofd een alternatief gevonden. “Slechts 1 maand later kunnen we onze jeugd reeds een alternatief aanbieden”, zegt ze. “We stellen de polyvalente zaal 3 van onze gemeentelijke sporthal blok B als fuiflocatie voor, een zaal die beter geschikt is om fuiven te houden dan GC Den Bussel. Ik ben zeer blij dit te mogen aankondigen.”.

“We hebben deze locatie door de brandweer laten onderzoeken en mits de nodige extra branddeuren zal er vanaf september plaats zijn voor 480 fuifgangers. Daarmee komen we tegemoet aan de vraag van onze jeugdverenigingen om elk een kleine fuif te mogen organiseren in onze gemeente. We hebben dit reeds besproken met de jeugdverenigingen. Zij zijn verheugd met deze oplossing. Vanaf het najaar zal elke jeugdvereniging 1 fuif per jaar mogen organiseren, de inkomsten worden gebruikt om hun vakantiekampen en werking te sponsoren. Dit voorjaar zal het gemeentebestuur nog een tent ter beschikking stellen van de Chiro en Scouts om in afwachting reeds 2 fuiven te houden" legt de schepen uit.

De jeugdverenigingen zullen door de gemeente en politie ondersteund worden om de fuiven tot een goed einde te brengen. Dit is noodzakelijk om van deze oplossing een definitieve oplossing te maken. De vloer van de zaal moet beschermd worden, het sanitair zal voorzien worden door middel van een toiletwagen. De rest van blok B met vooral de zaal van de Gympies en het kunstgrasveld zullen verboden zone zijn.

Het gemeentebestuur hoopt met deze oplossing tegemoet te komen aan de jeugdverenigingen om toch in Keerbergen op een veilige manier te kunnen fuiven.