Nieuwe begraafplaats

De vernieuwing en uitbreiding van onze begraafplaats liep door COVID-19 wat vertraging op, maar ze geraakte toch klaar tegen Allerheiligen. We creëerden een bijkomend begraafbos (composteerbare urnen) en -park,  en beschikken nu ook over een ruime en vernieuwde strooiweide. De sterretjesweide willen we in samenspraak met de vzw Met Lege Handen verder vorm geven. Door het reeds bestaande deel her aan te leggen, zorgden we voor een betere toegankelijkheid, ook voor rolstoelgebruikers.

“De renovatie van het poortgebouw en het nieuwe ondersteuningsgebouw, inclusief sanitair, is mooi gelukt en geïntegreerd in de omgeving. Kunstwerken van Keerbergse kunstenaars kregen een mooie plaats. Maar de trekpleister is natuurlijk de nieuwe overdekte afscheidsruimte als centraal ankerpunt binnen onze begraafplaats. Van hieruit heeft men trouwens een prachtig zicht op onze Dijlevallei” aldus schepen Marc Vangrunderbeeck.

“Eindigheid omarmd door Liefde is Eeuwigheid.”